To treść przekazu, którego znaczenie można określić w trzech stanach: pozytywnym, neutralnym i negatywnym. Sentyment to nacechowanie emocjonalne fragmentu tekstu, które wyraża się w emocjach pozytywnych, neutralnych i negatywnych.
Sentyment informacji jest istotny z punktu widzenia oceny wizerunku firm, osób, produktów i usług. Analiza sentymentu treści pozwala ocenić wizerunek ujawniony w przestrzeni publicznej.
Analiza sentymentu treści dzieli informacje na trzy grupy:
Pozytywne – informacje o cechach emocjonalnych i treści przekazującej pozytywne informacje i emocje. To wszystkie informacje, których przekaz można jednoznacznie zinterpretować jako chwalący, doceniający, wyróżniający.
Neutralne – to informacje, które nie przekazują ani pozytywnych ani negatywnych informacji. Zaliczamy do nich w szczególności informacje pozbawione przekazu emocjonalnego takie jak wpisy w publicznych bazach danych, informacje teleadresowe i inne informacje, które pełnią funkcję wyłącznie informacyjną.
Negatywne – informacje o cechach emocjonalnych i treści przekazującej negatywne informacje i emocje. To wszystkie informacje, których przekaz można jednoznacznie zinterpretować jako negatywny, ganiący, krytykujący, często obrażający i zniesławiający.
Analiza sentymentu jest podstawowym narzędziem oceniającym wizerunek firmy ujawniony w przestrzeni publicznej. Treści poddaje się analizie, która ma za zadanie określić ich sentyment jako pozytywny, neutralny i negatywny. Wraz z oznaczeniem sentymentu informacjom przypisuje się wartości wyrażone w cyfrach 1, 0, -1. Informacjom zinterpretowanym jako pozytywne przypisuje się wartość 1. Informacjom zinterpretowanym jako neutralne wartość 0. Informacjom zinterpretowanym jako negatywne -1.
PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.
PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa
Sprawdź lokalizację na mapie
+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71
bok@preals.pl
preals.pl
KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837
Kapitał zakładowy 1 000 000 zł