+48 22 379 79 79
kontakt@preals.pl
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

Sentyment informacji

Co to jest sentyment?

To treść przekazu, którego znaczenie można określić w trzech stanach: pozytywnym, neutralnym i negatywnym. Sentyment to nacechowanie emocjonalne fragmentu tekstu, które wyraża się w emocjach pozytywnych, neutralnych i negatywnych.

Sentyment informacji jest istotny z punktu widzenia oceny wizerunku firm, osób, produktów i usług. Analiza sentymentu treści pozwala ocenić wizerunek ujawniony w przestrzeni publicznej.

Podział informacji

Analiza sentymentu treści dzieli informacje na trzy grupy:

  • Pozytywne – informacje o cechach emocjonalnych i treści przekazującej pozytywne informacje i emocje. To wszystkie informacje, których przekaz można jednoznacznie zinterpretować jako chwalący, doceniający, wyróżniający.

  • Neutralne – to informacje, które nie przekazują ani pozytywnych ani negatywnych informacji. Zaliczamy do nich w szczególności informacje pozbawione przekazu emocjonalnego takie jak wpisy w publicznych bazach danych, informacje teleadresowe i inne informacje, które pełnią funkcję wyłącznie informacyjną.

  • Negatywne – informacje o cechach emocjonalnych i treści przekazującej negatywne informacje i emocje. To wszystkie informacje, których przekaz można jednoznacznie zinterpretować jako negatywny, ganiący, krytykujący, często obrażający i zniesławiający.

Wartościowanie informacji

Analiza sentymentu jest podstawowym narzędziem oceniającym wizerunek firmy ujawniony w przestrzeni publicznej. Treści poddaje się analizie, która ma za zadanie określić ich sentyment jako pozytywny, neutralny i negatywny. Wraz z oznaczeniem sentymentu informacjom przypisuje się wartości wyrażone w cyfrach 1, 0, -1. Informacjom zinterpretowanym jako pozytywne przypisuje się wartość 1. Informacjom zinterpretowanym jako neutralne wartość 0. Informacjom zinterpretowanym jako negatywne -1.

Pozostałe pytania i odpowiedzi

miniaturka

Opinie w Google – jak działać w przypadku naruszeń?

Mapy Google to narzędzie, które wspiera anonimowość narażając firmy na całym świecie na utratę zaufania publicznego.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Czarny wizerunek

To działania wprost odwrotne do tego czym zajmuje się PR. Czarny PR to w naszej ocenie działanie nieetyczne, które w swojej nazwie nie powinno zawierać skojarzeń z PR.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Monitorowanie mediów

Codzienne ręczne przeglądanie Internetu byłoby karkołomnym zadaniem dla osób odpowiedzialnych za komunikację. Na szczęście cyfrowy świat już dawno przyszedł z pomocą i dostarczył automatyczne narzędzia, które dobrze sprawdzają się w automatycznym monitorowaniu informacji.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści

Logo Preals
kontakt@preals.pl
Agencja PR

PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.

Dane

PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

Sprawdź lokalizację na mapie

+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71

bok@preals.pl
preals.pl

KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837

Kapitał zakładowy 1 000 000 zł

Copyright 2008-2020 © PReal's. Wszystkie materiały zamieszczone w serwisie internetowym Agencji, w szczególności publikacje, treści, zdjęcia, grafiki, pliki wideo, chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Wykorzystanie opublikowanych materiałów wymaga zgody autora lub podmiotów trzecich.

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.