Publicity (polityka rozgłosu) a public relations, czym się różnią i jak bardzo są do siebie podobne?
Publicity uznawane jest za (…) „część składową terminu public relations − tworzenie reputacji” (…), głównie są to działania zmierzające do wpływania przez firmę lub organizację na opinię społeczną, polegające na bezpłatnym przekazywaniu specjalnie przygotowanych informacji poprzez środki masowego przekazu; zaplanowane rozpowszechnianie komunikatów poprzez wybrane media np. niereklamowe publikacje na temat firmy i jej działalności w środkach masowego przekazu.
Publicity stanowi nieodpłatną stymulację popytu. Niekiedy, oba terminy public relations i publicity są traktowane jako jedno zbiorcze pojęcie PR. Czasami sam publicity traktowany jest, jako bezpłatna reklama firmy bądź jako „praktyka robienia rozgłosu”. Przy próbach odniesienia PR do publicity należy pamiętać o głównych cechach samego publicity oraz o różnicach, jakie występują pomiędzy tymi dwoma pojęciami. (…) „Publicity przedstawia przedmiot swojego działania wyłącznie w pozytywnym świetle, bez względu na stopień, w jakim odpowiada to prawdzie”(…); to podsunięta dziennikarzom wiadomości, którą media wykorzystują, ponieważ jest ciekawa i atrakcyjna dla ich odbiorców.
Z reguły są to news release – komunikaty i press kit – teczka dla prasy. Głównie są to komunikaty bezpłatne, których treść ma przysłużyć się danej organizacji. Elementem odróżniającym publicity od PR jest fakt, że komunikaty są niekontrolowaną formą umieszczania informacji w mediach. Od chwili nadania do momentu ukazania się komunikatu decyzję o publikacji podejmuje wydawca.
Często zdarza się, że komunikaty pomimo swej atrakcyjności, nie trafiają do mediów, ponieważ w tym samym czasie pojawia się inna informacja bądź ma miejsce wydarzenie, które przyciąga uwagę większości redakcji.
Potrzebujesz doradztwa? Profesjonalnego wsparcia? Szukasz ekspertów PR do projektu? Szukasz agencji PR? Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci szczegółowe informacje na temat PREALS, kompetencje, zrealizowane projekty i przygotujemy dopasowaną ofertę.
PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.
PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa
Sprawdź lokalizację na mapie
+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71
bok@preals.pl
preals.pl
KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837
Kapitał zakładowy 1 000 000 zł