+48 22 379 79 79
kontakt@preals.pl
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

PR a publicity

Publicity (polityka rozgłosu) a public relations, czym się różnią i jak bardzo są do siebie podobne?

Publicity uznawane jest za (…) „część składową terminu public relations − tworzenie reputacji” (…), głównie są to działania zmierzające do wpływania przez firmę lub organizację na opinię społeczną, polegające na bezpłatnym przekazywaniu specjalnie przygotowanych informacji poprzez środki masowego przekazu; zaplanowane rozpowszechnianie komunikatów poprzez wybrane media np. niereklamowe publikacje na temat firmy i jej działalności w środkach masowego przekazu.

Publicity stanowi nieodpłatną stymulację popytu. Niekiedy, oba terminy public relations i publicity są traktowane jako jedno zbiorcze pojęcie PR. Czasami sam publicity traktowany jest, jako bezpłatna reklama firmy bądź jako „praktyka robienia rozgłosu”. Przy próbach odniesienia PR do publicity należy pamiętać o głównych cechach samego publicity oraz o różnicach, jakie występują pomiędzy tymi dwoma pojęciami. (…) „Publicity przedstawia przedmiot swojego działania wyłącznie w pozytywnym świetle, bez względu na stopień, w jakim odpowiada to prawdzie”(…); to podsunięta dziennikarzom wiadomości, którą media wykorzystują, ponieważ jest ciekawa i atrakcyjna dla ich odbiorców.

Z reguły są to news release – komunikaty i press kit – teczka dla prasy. Głównie są to komunikaty bezpłatne, których treść ma przysłużyć się danej organizacji. Elementem odróżniającym publicity od PR jest fakt, że komunikaty są niekontrolowaną formą umieszczania informacji w mediach. Od chwili nadania do momentu ukazania się komunikatu decyzję o publikacji podejmuje wydawca.

Często zdarza się, że komunikaty pomimo swej atrakcyjności, nie trafiają do mediów, ponieważ w tym samym czasie pojawia się inna informacja bądź ma miejsce wydarzenie, które przyciąga uwagę większości redakcji.

Porozmawiajmy o komunikacji

Potrzebujesz doradztwa? Profesjonalnego wsparcia? Szukasz ekspertów PR do projektu? Szukasz agencji PR? Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci szczegółowe informacje na temat PREALS, kompetencje, zrealizowane projekty i przygotujemy dopasowaną ofertę.

+48 693 79 79 79

 

kontakt@preals.pl

lub za pośrednictwem formularz kontaktowego

Czytaj także


Logo Preals
kontakt@preals.pl
+48 693 79 79 79
Agencja PR

PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.

Dane

PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

Sprawdź lokalizację na mapie

+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71

kontakt@preals.pl
preals.pl

KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837

Kapitał zakładowy 1 000 000 zł

Copyright 2008-2020 © PReal's. Wszystkie materiały zamieszczone w serwisie internetowym Agencji, w szczególności publikacje, treści, zdjęcia, grafiki, pliki wideo, chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Wykorzystanie opublikowanych materiałów wymaga zgody autora lub podmiotów trzecich.

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.