+48 22 379 79 79
kontakt@preals.pl
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

PR a publicity

Publicity (polityka rozgłosu) a public relations, czym się różnią i jak bardzo są do siebie podobne?

Publicity uznawane jest za (…) „część składową terminu public relations − tworzenie reputacji” (…), głównie są to działania zmierzające do wpływania przez firmę lub organizację na opinię społeczną, polegające na bezpłatnym przekazywaniu specjalnie przygotowanych informacji poprzez środki masowego przekazu; zaplanowane rozpowszechnianie komunikatów poprzez wybrane media np. niereklamowe publikacje na temat firmy i jej działalności w środkach masowego przekazu.

Publicity stanowi nieodpłatną stymulację popytu. Niekiedy, oba terminy public relations i publicity są traktowane jako jedno zbiorcze pojęcie PR. Czasami sam publicity traktowany jest, jako bezpłatna reklama firmy bądź jako „praktyka robienia rozgłosu”. Przy próbach odniesienia PR do publicity należy pamiętać o głównych cechach samego publicity oraz o różnicach, jakie występują pomiędzy tymi dwoma pojęciami. (…) „Publicity przedstawia przedmiot swojego działania wyłącznie w pozytywnym świetle, bez względu na stopień, w jakim odpowiada to prawdzie”(…); to podsunięta dziennikarzom wiadomości, którą media wykorzystują, ponieważ jest ciekawa i atrakcyjna dla ich odbiorców.

Z reguły są to news release – komunikaty i press kit – teczka dla prasy. Głównie są to komunikaty bezpłatne, których treść ma przysłużyć się danej organizacji. Elementem odróżniającym publicity od PR jest fakt, że komunikaty są niekontrolowaną formą umieszczania informacji w mediach. Od chwili nadania do momentu ukazania się komunikatu decyzję o publikacji podejmuje wydawca.

Często zdarza się, że komunikaty pomimo swej atrakcyjności, nie trafiają do mediów, ponieważ w tym samym czasie pojawia się inna informacja bądź ma miejsce wydarzenie, które przyciąga uwagę większości redakcji.

Porozmawiajmy o komunikacji

Potrzebujesz doradztwa? Profesjonalnego wsparcia? Szukasz ekspertów PR do projektu? Szukasz agencji PR? Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci szczegółowe informacje na temat PREALS, kompetencje, zrealizowane projekty i przygotujemy dopasowaną ofertę.

+48 693 79 79 79

 

kontakt@preals.pl

lub za pośrednictwem formularz kontaktowego

Czytaj także


Logo Preals
kontakt@preals.pl
Agencja PR

PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.

Dane

PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

Sprawdź lokalizację na mapie

+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71

bok@preals.pl
preals.pl

KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837

Kapitał zakładowy 1 000 000 zł

Copyright 2008-2020 © PReal's. Wszystkie materiały zamieszczone w serwisie internetowym Agencji, w szczególności publikacje, treści, zdjęcia, grafiki, pliki wideo, chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Wykorzystanie opublikowanych materiałów wymaga zgody autora lub podmiotów trzecich.

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.