+48 22 379 79 79
kontakt@preals.pl
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

PR a human relations

Kolejnym elementem ściśle zależnym od PR jest HR – human relations. Podobnie jak poprzednie pojęcia, human relation jest również częścią składową PR i jednocześnie narzędziem wykorzystywanym przy planowaniu i realizacji strategii PR-owych

HR wspomaga przede wszystkim zależności międzyludzkie w firmie według głównej doktryny human relations, która brzmi: by osiągnąć pełne zrozumienie organizacji na zewnątrz należy posiadać, jako organizacja, pełne wsparcie kadry – personelu wewnątrz samej organizacji.

Z zasady human relations są to osobne, wydzielone w tym celu komórki, których głównym zadaniem jest kształtowanie i pielęgnowanie pozytywnych relacji zachodzących w społeczności wewnątrz firmy. „PR begin at home” (PR zaczyna się w firmie) – human relations traktowane jest obecnie jako internal (wewnętrzny) PR, dlatego też włączenie w krąg zainteresowań służb PR własnego personelu pracowniczego organizacji prowadzącej PR nie może oznaczać przekazania im pełnej odpowiedzialności za kształtowanie stosunku pracowników do danej organizacji, jej polityki, celów i zadań.

Często zdarza się jednak, iż human relations to funkcja wewnętrzna, obecna tuż obok takich aspektów, jak kreowanie dobrej opinii u pracowników, udziałowców i akcjonariuszy. Bardzo ważnym elementem w budowaniu wizerunku organizacji jest przekonanie do niego własnego personelu, ponieważ to głównie on pełni funkcję łącznika z otoczeniem zewnętrznym − jest nośnikiem opinii.

Oczywistym jest fakt, że PR uczestniczy w procesie kształtowania wizerunku i tym samym w jego poszczególnych obszarach. Należy jednak pamiętać, że jednym z głównych zadań PR jest funkcja informacyjna. Human relations, a tym samym komunikacja wewnętrzna zawierająca się w tym pojęciu, powinny być bardzo ważnym obszarem zainteresowań działań PR. Głównie dlatego, że zła komunikacja wewnętrzna niesie za sobą poważne koszty: niskie morale, ograniczoną produktywność, podwyższony poziom stresu, zły wizerunek wewnętrzny, który w konsekwencji prowadzi do złego wizerunku zewnętrznego, kiepską jakość i niski poziom świadczonych usług.

Human relations charakteryzuje bezpośrednie przełożenie relacji wewnątrz przedsiębiorstwa na relacje z otoczeniem organizacji, a przede wszystkim na wizerunek firmy. Pracownicy są nieocenionym źródłem informacji o organizacji, bo mają największą świadomość jej braków. Zadowoleni pracownicy sprawią, że Twoi klienci również będą zadowoleni, co w efekcie doprowadzi do zadowolenia udziałowców. McKibben zwraca szczególną uwagę na zadowolenie pracowników, które w efekcie przekłada się na jakość ich pracy. Jest to bardzo ważny obszar dla działań wizerunkowych – PR. Zadowolenie i optymizm, który mu towarzyszy przekłada się bezpośrednio na relacje z klientem, szczególnie tych pracowników, którzy mają werbalny kontakt z klientem. Teoretycy i praktycy PR zgodnie twierdzą, że komunikacja wewnątrz organizacji powinna być fundamentem wszystkich innych działań public relations.

Porozmawiajmy o komunikacji

Potrzebujesz doradztwa? Profesjonalnego wsparcia? Szukasz ekspertów PR do projektu? Szukasz agencji PR? Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci szczegółowe informacje na temat PREALS, kompetencje, zrealizowane projekty i przygotujemy dopasowaną ofertę.

+48 693 79 79 79

 

kontakt@preals.pl

lub za pośrednictwem formularz kontaktowego

Czytaj także


Logo Preals
kontakt@preals.pl
Agencja PR

PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.

Dane

PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

Sprawdź lokalizację na mapie

+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71

kontakt@preals.pl
preals.pl

KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837

Kapitał zakładowy 1 000 000 zł

Copyright 2008-2020 © PReal's. Wszystkie materiały zamieszczone w serwisie internetowym Agencji, w szczególności publikacje, treści, zdjęcia, grafiki, pliki wideo, chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Wykorzystanie opublikowanych materiałów wymaga zgody autora lub podmiotów trzecich.

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.