+48 22 379 79 79
kontakt@preals.pl
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

Opinie o pracodawcach

Gdzie w Internecie można znaleźć opinie o pracodawcach?

Polski Internet obfituje w portale, strony, fora i blogi, na których prezentowane są profile firm, a wraz z nimi dane i możliwość dodawania opinii, ocen i komentarzy. Są to serwisy WWW o różnym stopniu zaawansowania technologicznego i popularności. Ich wspólną kluczową cechą jest możliwość wymiany informacji na temat firm, a przede wszystkim warunków pracy, oferowanego wynagrodzenia podstawowego i dodatkowego, oferowanych benefitów oraz wielu istotnych z punktu widzenia pracownika cech. 

Popularne portale z opiniami o pracodawcach

  • gowork.pl
  • absolvent.pl
  • kariera.pl
  • goldenline.pl

Kto pisze opinie o pracodawcach w Internecie

Co do zasady opinie o pracodawcach publikowane są przez obecnych i byłych pracowników. Wśród autorów pojawiają się również osoby niezwiązane z pracodawcami, przypadkowi użytkownicy Internetu, którzy biorą udział w trwających wirtualnych dyskusjach, a także twórcy treści, którzy przygotowują i publikują opinie na zamówienie.

Czy opinie publikowane w Internecie wpływają na wizerunek?

Zdecydowanie tak. W Polsce z Internetu korzysta już 28 milionów użytkowników. 80% z nich według różnorodnych opracowań sprawdza opinie i rekomendacje opublikowane w Internecie w poszukiwaniu wiarygodnych informacji na temat firm, produktów i usług, w tym pracodawców. 71% wierzy w treści, które znajdzie. 

Opinie w Internecie a wizerunek

Treści ujawnione w przestrzeni publicznej, w tym opinie, stanowią informacje na temat firm dla każdego czytelnika, który się z nimi zapozna. W wielu przypadkach są one jedynym dostępnym źródłem informacji na temat firm co często prowadzi do sytuacji kryzysowych, których konsekwencją jest utrata zaufania publicznego oraz negatywny wizerunek pracodawcy. Negatywny wizerunek utrudnia relacje jakie zachodzą pomiędzy firmą a jej otoczeniem, w szczególności relacje pomiędzy firmą i jej klientami, a także firmą a jej przyszłymi pracownikami.

Profesjonalne działania z zakresu PR budują i utrwalają wizerunek firm przede wszystkim poprzez publikowanie oficjalnych treści prezentujących firmę. Trwały wizerunek godnego zaufania pracodawcy jest kluczowy, ponieważ to w jaki sposób postrzegana jest firma wpływa na decyzje kandydatów w procesach rekrutacyjnych.

Pozytywny wizerunek, zbudowany z wykorzystaniem wartości firmy i wiarygodnych informacji usprawnia procesy rekrutacyjne, a przede wszystkim pozwala budować przewagę w relacjach z wysoko wykwalifikowanymi pracownikami.

Czy opinie wpływają na wizerunek?

Zdecydowanie, bezwzględnie i oczywiście, że tak. Opinie traktowane są przez czytelników jak forma rekomendacji, które podświadomie i świadomie wpływają na procesy decyzyjne. Jeśli masz wątpliwości jak czytelnicy traktują opinie sprawdź jak Ty reagujesz po przeczytaniu opinii w Internecie, np. szukając sprawdzonego, godnego zaufania i skutecznego lekarza – specjalisty. Którego ze specjalistów wybierzesz? Tego o którym przeczytasz pozytywne opinie i rekomendacje pacjentów, tego który nie ma żadnych opinii czy tego, o którym pacjenci piszą niepochlebnie i ma jak najgorsze recenzje? 

Pozostałe pytania i odpowiedzi

miniaturka

Opinie w Google – jak działać w przypadku naruszeń?

Mapy Google to narzędzie, które wspiera anonimowość narażając firmy na całym świecie na utratę zaufania publicznego.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Czarny wizerunek

To działania wprost odwrotne do tego czym zajmuje się PR. Czarny PR to w naszej ocenie działanie nieetyczne, które w swojej nazwie nie powinno zawierać skojarzeń z PR.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Monitorowanie mediów

Codzienne ręczne przeglądanie Internetu byłoby karkołomnym zadaniem dla osób odpowiedzialnych za komunikację. Na szczęście cyfrowy świat już dawno przyszedł z pomocą i dostarczył automatyczne narzędzia, które dobrze sprawdzają się w automatycznym monitorowaniu informacji.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści

Logo Preals
kontakt@preals.pl
Agencja PR

PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.

Dane

PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

Sprawdź lokalizację na mapie

+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71

bok@preals.pl
preals.pl

KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837

Kapitał zakładowy 1 000 000 zł

Copyright 2008-2020 © PReal's. Wszystkie materiały zamieszczone w serwisie internetowym Agencji, w szczególności publikacje, treści, zdjęcia, grafiki, pliki wideo, chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Wykorzystanie opublikowanych materiałów wymaga zgody autora lub podmiotów trzecich.

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.