+48 22 379 79 79
kontakt@preals.pl
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

Co to jest nieuczciwa konkurencja?

Co to jest nieuczciwa konkurencja i na czym polega?

Nieuczciwa konkurencja to takie działanie przedsiębiorców, które ma na celu naruszenie interesów innego przedsiębiorcy lub Klienta, a zatem działanie niezgodne z prawem, normami społecznymi lub dobrymi obyczajami. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorca, firma lub osoba prowadząca działalność, która publikuje sama na swój temat pozytywne opinie bądź zleca takie działania innym podmiotom lub osobom dopuszcza się czynów kwalifikowanych jako nieuczciwa konkurencja, ponieważ wprowadza zwyczajnie Klientów w błąd.

Podobnie jest w przypadku publikowania nieprawdziwych, negatywnych opinii na temat osób lub firm, których celem jest obniżenie poziomu zaufania publicznego, a tym samym negatywnego oddziaływania na wizerunek z wykorzysztaniem środków masowego przekazu.

Do czynów nieuczciwej konkurencji zaliczamy przede wszystkim:

  • wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów lub usług,
  • wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług,
  • naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
  • nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
  • naśladownictwo produktów,
  • pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
  • utrudnianie dostępu do rynku,
  • przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną,
  • nieuczciwa lub zakazana reklama,
  • organizowanie systemu sprzedaży lawinowej,
  • organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.

Ochrona wizerunku jest jednym z kilku sposobów przeciwdziałania następstwom przejawów nieuczciwej konkurencji.

Pozostałe pytania i odpowiedzi

miniaturka

Opinie w Google – jak działać w przypadku naruszeń?

Mapy Google to narzędzie, które wspiera anonimowość narażając firmy na całym świecie na utratę zaufania publicznego.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Czarny wizerunek

To działania wprost odwrotne do tego czym zajmuje się PR. Czarny PR to w naszej ocenie działanie nieetyczne, które w swojej nazwie nie powinno zawierać skojarzeń z PR.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Monitorowanie mediów

Codzienne ręczne przeglądanie Internetu byłoby karkołomnym zadaniem dla osób odpowiedzialnych za komunikację. Na szczęście cyfrowy świat już dawno przyszedł z pomocą i dostarczył automatyczne narzędzia, które dobrze sprawdzają się w automatycznym monitorowaniu informacji.

Kategoria: Q&A
WIĘCEJ Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści

Logo Preals
kontakt@preals.pl
Agencja PR

PReal’s to Agencja, której głównym obszarem aktywności biznesowej jest strategiczne zarządzanie komunikacją oraz doradztwo. Nieprzerwanie od 2008 roku oferujemy kompleksowe usługi zorientowane na osiąganie ściśle określonych celów wizerunkowych i biznesowych. Specjalizujemy się w budowaniu trwałego wizerunku oraz ochrony reputacji i opinii.

Dane

PREALS sp. z o. o.
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

Sprawdź lokalizację na mapie

+48 693 79 79 79
+48 22 379 79 79
+48 22 379 79 71

bok@preals.pl
preals.pl

KRS: 0000641513
NIP: 1132920117
REGON: 365620837

Kapitał zakładowy 1 000 000 zł

Copyright 2008-2020 © PReal's. Wszystkie materiały zamieszczone w serwisie internetowym Agencji, w szczególności publikacje, treści, zdjęcia, grafiki, pliki wideo, chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Wykorzystanie opublikowanych materiałów wymaga zgody autora lub podmiotów trzecich.

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.